PLATFORMA EDUKACYJNA

 

Pedagog szkolny

Renata Rewers

 

zaprasza do gabinetu 209 na I piętrze

 

poniedziałki w godzinach 8:00 - 11:40

we wtorki w godzinach 8:55 - 15:15

środy w godzinach 9:50 - 15:15

czwartki w godzinach 10:35 - 15:15

piątki w godzinach 8:00 - 12:00

 

***

 

Szczególnie zachęcam do spotkania, rozmowy i działania:

uczniów i rodziców potrzebujących wsparcia w rozwiązywaniu problemów i trudności szkolnych,

uczniów dyslektycznych i z orzeczeniami i opiniami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej,

młodzież, która ma problemy rodzinne lub popadła w konflikt z prawem,

uczniów i rodzicom w trudnej sytuacji materialnej,

uczniów mających problemy z realizacją obowiązku szkolnego i skierowanych do innych form kształcenia,

uczniów i rodziców zainteresowanych konsultacjami w sprawie wyboru ścieżki kariery edukacyjno-zawodowej oraz zasad egzaminacyjnych,

uczniów, rodziców a także nauczycieli (a szczególnie wychowawców!) w każdej innej sprawie :)

 

Uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną zapraszam na trening ortograficzny zgodnie z planem:

 

2a w poniedziałki na 1 lekcji;

2b w poniedziałki na 4 lekcji;

2e w czwartki na 8 lekcji;

3a (chłopcy) w środy na 3 lekcji;

3a (dziewczyny) we wtorki na 2 lekcji;

3b we wtorki na 8 lekcji;

3e w środy na 7 lekcji.

 

 

W ramach zajęć dodatkowych prowadzę także trening kreatywności dla grupy uczestniczącej w Olimpiadzie Kreatywności Destination Imagination. Zajęcia odbywają się w środy na 9 lekcji oraz w czwartki na 3 lekcji.

 

 

Zapraszam!

 

25 stycznia odbyły się spotkania uczniów z policjantami - Bartoszem Mrówka i Adrianem Ćwiekiem nt. kształtowania pożadanych postaw wobec zagrożeń o charakterze terrorystycznym. Uczniowie zostali przeszkoleni w zakresie odpowiednich reakcji w sytuacji napaści na szkołę, a także zagrożenia wybuchem bomby. Spotkanie z policjantami było też okazja do przypomnienia uczniom o odpowiedzialności karnej nieletnich. Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza nie będzie musiała być nigdy użyta w praktyce. 

 

 

 

 

 

9 marca odbył się Dzień Otwarty dla Szkół Ponadgimnazjalnych. Naszą szkołę odwiedziły:

 

 

PZS z Krzyżowic, ZSP z Ziębic, KLO z Henrykowa, ZS Teleinformatycznych i Elektronicznych, Technikum nr 15, Technikum nr 12, ZS Ekonomiczno-Administracyjnych, LO nr 17, CKZiU z Ludowa Polskiego i Strzelina, ZS Gastronomicznych, ZS Ekonomicznych.

 

    Uczniowie klas III mogli zapoznać się z ofertą szkół ponadgimnazjalnych oraz porozmawiać z młodzieżą uczącą się w tych szkołach. Mamy nadzieję, że te targi pomogły niektórym uczniom w podjęciu decyzji co do dalszej ścieżki edukacyjnej. Dziękujemy szkołom za przyjęcie naszego zaproszenia.

 

 

TYDZIEŃ NAKRĘTKOWICZA

W drugim tygodniu stycznia klasy zbierały plastikowe nakrętki dla kolegi Kacpra. Uzbierane fundusze będa wspierać rehabilitację Kacpra. Uczniowie świetnie się spisali. Szkoła zebrała 137 kg nakrętek. Na szkolnym korytarzu znajduje się pudełko, do którego cały rok można wrzucać nakrętki. W zbiórkę właczaja się uczniowie, a także nauczyciele i pracownicy szkoły. BRAWO!

 

 

 

 

 

Co to są "dopalacze"?                      

To substancje, które posiadają psychoaktywne właściwości zbliżone do działania narkotyków. "Dopalacze" to produkty pochodzenia zarówno syntetycznego, jak i naturalnego, sprzedawane w sklepach internetowych lub poprzez sieć sklepów stacjonarnych. Sprzedawcy reklamują je jako środki pobudzające, wspomagające funkcje poznawcze (np. poprawiające czasowo pamięć, koncentrację uwagi) czy pozwalające zrelaksować się, nabierając w ten sposób potencjalnych klientów.

Jak działają?                       

"Dopalacze", jak większość substancji psychoaktywnych, działają na ośrodkowy układ nerwowy i po ich zażyciu zmienia się nastrój i zachowanie człowieka. Często są to mieszanki ziół o działaniu psychoaktywnym i mogą działać zarówno uspokajająco, wywoływać euforię, jak i działać halucynogennie. Skutki użycia mogą być zbliżone do działania marihuany, haszyszu czy LSD lub też do skutków zatrucia toksynami, często nieznanego pochodzenia, co ogromnie komplikuje interwencję medyczną.

Objawy używania              

W zależności od substancji mogą wystąpić między innymi następujące objawy: przypływ energii, poprawienie nastroju, rozdrażnienie, huśtawka nastroju, pobudzenie psychoruchowe, napady szału, stany depresyjne, halucynacje wzrokowo - słuchowe, utrata apetytu, bezsenność, wymioty, biegunka. Powodowane przez dopalacze zmiany świadomości lub stany pobudzenia ograniczają zdolność oceny i kontroli sytuacji. Używanie dopalaczy może także spowodować skutki śmiertelne.

Jak wyglądają?             

Występują w postaci białego proszku, kapsułek lub tabletek, suszu roślinnego, suszu grzybów. Mogą być przyjmowane doustnie, donosowo, w postaci wywaru lub do palenia.

Ryzyko związane z używaniem "dopalaczy"

Aktualna wiedza na temat ryzyka związanego z używaniem "dopalaczy" jest bardzo ograniczona. Przyjmowanie tych substancji wiąże się z ryzykiem powikłań, uzależnienia,
a nawet śmierci. W Polsce odnotowano liczne przypadki powikłań zdrowotnych po zażyciu "dopalaczy", a nawet skutkujące śmiercią.

Co robić, gdy podejrzewamy, że dziecko używa "dopalaczy" lub narkotyków?

  • Nie zwlekaj. Zareaguj od razu, ale nie działaj pod wpływem emocji - porozmawiaj
    z dzieckiem;
  • Zapytaj o powody - dlaczego używa tych substancji;
  • Uświadom mu konsekwencje i zagrożenia związane z ich używaniem;
  • Porozmawiaj na temat nacisku i manipulacji ze strony osób biorących i oferujących "dopalacze";
  • Powiedz, że martwisz się o nie i że zawiodło twoje zaufanie;
  • Daj mu szansę poprawy, ale przyglądaj się uważnie dalszemu postępowaniu;
  • Nie daj się przekonać argumentom dziecka, że to niegroźne, naturalne substancje, nie takie jak narkotyki lub że to taka moda;
  • Jeżeli uznasz za konieczne wprowadź nowe zasady i konsekwencje (czasowe cofnięcie przywilejów, ograniczenie dostępu do komputera czy też telefonu komórkowego, kontaktów z rówieśnikami itp.);
  • Jeśli stwierdzisz, że zagrożenie jest poważne , szukaj pomocy u specjalistów (terapeuta uzależnień, psycholog, pedagog);
  • Zawiąż koalicję z innymi rodzicami, porozmawiaj o problemie w szkole - wspólnie łatwiej stawić czoła i znaleźć rozwiązanie.

 

Przydatne strony internetowe:

www.dopalaczeinfo.pl

Informator dot. pomocy uzależnionym - www.kbpn.gov.pl

Antynarkotykowy telefon zaufania – 801199990

Antynarkotykowa Poradnia  www.narkomania.org.pl