PLATFORMA EDUKACYJNA

Dzień I

 

Poniedziałek, dzień rozpoczynający tydzień profilaktyki w naszej szkole- „Zdrowie w głowie”. Początek, czyli czas na przygotowania: przygotowaliśmy i rozkleiliśmy plakaty, które mogą podziwiać wszyscy uczniowie gimnazjum, opracowaliśmy harmonogram atrakcji, jakie czekają na gimnazjalistów w tygodniu profilaktyki, podaliśmy do ogólnego obiegu informacje wprowadzające w tematykę, by zachęcić uczniów do czynnego udziału w wydarzeniu.

Organizacją zajęć zajęła się chętna grupa aktywistów, która w stu procentach zaangażowała się w pomoc nauczycielom. Teraz pozostało nam tylko czekanie dobrą zabawę i efekty.

Ten tydzień dopiero się rozpoczął!

Weronika Tarnogrodzka, kl. 1e

 


 

Dzień II

 

23 maja na ścianach szkolnych korytarzy widniały już przygotowane przez klasy drugie plakaty z tytułami "Zdrowie w głowie". Uczniowie klas drugich mieli również okazję uczestniczyć w zajęciach samoobrony. Były one prowadzone przez trenera sztuki walki zwanej Sambo Combat - Gocha Bejanishvili.

Uczniowie uczyli się specjalnych technik, takich jak obalenia, ciosy i kopnięcia oraz dźwignie. Dziewczęta ćwiczyły samoobronę. Jeden z uczniów powiedział, że chciałby, żeby w szkole było więcej takich działań.

 

Mikołaj Wojciechowski, kl. 2b


 

 

Dzień III

 

W środę uczniowie klas pierwszych wybrali się na wycieczkę do Radia i Telewizji na spektakl edukacyjny „Trolololo”. Wszyscy gimnazjaliści byli zachwyceni. Poza świetną zabawą przedstawienie pokazało nam, jakich zachowań unikać w kontaktach z drugą osobą. Mowa tu o wyzywaniu, prześladowaniu i opublikowaniu kompromitujących zdjęć w sieci. Nie tylko przedstawienie było rozrywka tego dnia, dodatkowo wspólnie spędziliśmy czas w parku, integrując się.

Wyjazd z pewnością uświadomił nam, jakie konsekwencje może ze sobą nieść obrażanie drugiej osoby, ale poza edukacją wszyscy spędziliśmy miło czas i świetnie się bawiliśmy.

 

Weronika Tarnogrodzka, Matylda Dubiniak, Julka Marcinkiewcz kl. 1e

 

Dzień IV

 

W czwartek 25 maja z okazji tygodnia profilaktyki w naszej szkole gościliśmy Panią Agnieszkę Ławrynowicz. Odbyły się zajęcia psychologiczne dla klas trzecich, mające na celu trening asertywności.

Zostaliśmy zapoznani z kolejnością zadań. Pani Agnieszka ustaliła z nami zasady i rozpoczęła pracę. Przedstawiona została nam definicja asertywności, agresji i uległości. Dostaliśmy materiały i musieliśmy określać, jak byśmy się zachowali w przedstawionej sytuacji. Pani Agnieszka określiła, która cecha należy do danego zachowania. Na kolejnej kartce określaliśmy, jaki typ zachowania się pojawił.

Zajęcia przebiegły w luźnej acz pracowitej atmosferze, wszyscy się dobrze czuli i się podobało się, ponieważ otwarcie mogliśmy wyrażać swoje stanowisko, opowiadać o odczuciach i emocjach, które często są nam niewygodne.

Myślę, że dzięki takim spotkaniom nauczyliśmy się lepiej postępować, ponieważ już po skoczeniu ćwiczeń uczniowie zwracali uwagę na swoje zachowanie oraz umieli je określić.

 

Angelika Jaśniewska 3B

 


 

 

PODSUMOWANIE

 

W tygodniu od 22- 26 maja 2017r. w Gimnazjum im. Armii Krajowej w Żórawinie odbywał się Tydzień Profilaktyki. Nasuwa się pytanie, co się wówczas działo?

Był to czas, w trakcie którego szkoła organizowała zajęcia pod hasłem: „Zdrowie w głowie!”

Podczas tych dni młodzież  z klas I uczyła się, jak być bezpiecznym w sieci i ogólnie w życiu, uczniowie klas II poznawali tajniki samoobrony, a gimnazjaliści z klas III trenowali asertywność.

Chętni uczniowie przygotowywali sprawozdania z tych akcji, a dodatkowo wyłoniona para z każdej klasy miała przygotować plakat podsumowujący profilaktyczne działania.

W ten sposób poznaliśmy odpowiedzi na najtrudniejsze pytania, i na to główne, czym jest tydzień profilaktyki?

Tymoteusz Szafraniec, kl. IB

 


 

 

PSYCHOLOG mgr Paulina Śniecińska-Radoch

 

 

Gabinet nr 125, zapraszam serdecznie w godzinach:

 

poniedziałek 8:30-13:30

wtorek 8:00-13:00

środa 10:15-14-15

czwartek 8:00-14:00

piatek 8:00-12:00

 

Drogi uczniu!

Zwróć się do psychologa, gdy:

  • -masz problem i nie wiesz jak sobie z nim poradzić;
  • -sytuacja szkolna Cię stresuje;
  • -nie potrafisz się skoncentrować;
  • -brakuje Ci motywacji do uczenia się;
  • -masz trudności w porozumieniu się z rówieśnikami, nauczycielami lub rodzicami;
  • -ogarnia Cię smutek, przygnębienie;
  • -jesteś w trudnej sytuacji rodzinnej, materialnej;
  • -zwyczajnie potrzebujesz porozmawiać na ważny dla Ciebie temat.

 

Drodzy rodzice!

Serdecznie zapraszam po porady, konsultacje oraz po wsparcie w trudnych dla Was chwilach. Możecie skorzystać z pomocy, gdy Wasze dziecko ma trudności emocjonalne, problemy w uczeniu się lub doświadcza trudności w kontaktach z rówieśnikami albo nauczycielami. Zapraszam Państwa również, gdy chcecie lepiej zrozumieć swoje dziecko i udzielić mu wsparcia w skomplikowanym okresie dorastania.

 

 

 ZAPRASZAM! 

 

STOP CYBEPRZEMOCY

INFORMACJE DLA RODZICÓW

 

Cyberprzemoc to:

  • nękanie, straszenie, szantażowanie w sieci,
  • rejestrowanie niechcianych filmów i zdjęć,
  • publikowanie w Internecie lub przy użyciu telefonu komórkowego ośmieszających zdjęć, filmów, informacji,
  • podszywanie się w sieci za inną osobę

 

Cyberprzemoc dotyczy zazwyczaj dzieci i młodzieży stając się nową odmianą problemu przemocy rówieśniczej. Badania pokazują, że różnych form przemocy doświadcza co drugie dziecko w Polsce (FDN/Gemius 2007)!

 

Cyberprzemoc może przytrafić się KAŻDEMU, również Twojemu dziecku.

 

Dziecko, które staje się ofiarą cyberprzemocy, często czuje się osamotnione i bezradne wobec działań swoich rówieśników. Często boi się i wstydzi tego, co mu się przytrafiło. Nie potrafi sobie poradzić z nową sytuacją i silnymi emocjami, które mu towarzyszą.

 

Dziecku, które doświadczyło cyberprzemocy, bardzo potrzebna jest pomoc ze strony dorosłych.

 

Co możesz zrobić?

  • Porozmawiaj z dzieckiem i dowiedz się, co się dzieje. Postaraj się zdobyć jak najwięcej informacji na temat jego problemu. Postaraj się dowiedzieć, kim jest sprawca – Twoje dziecko może tego nie wiedzieć. Wspólnie zastanówcie się, co można zrobić w tej sytuacji. Poszukaj psychologicznej pomocy dla dziecka.
  • Skontaktuj się z profesjonalistami – możesz potrzebować wsparcia psychologa i pomocy prawnika. Pomocy możesz szukać u konsultantów Helpline.org.pl (tel. 800 100 100).
  • Zabezpiecz dowody cyberprzemocy. Zachowaj wszystkie wiadomości, treści (filmy, zdjęcia, sms-y, komentarze i informacje) dotyczące sprawy.
  • Skontaktuj się ze szkołą. Wspólnie z psychologiem, pedagogiem, dyrektorem szkoły spróbujecie ustalić możliwości działania.

 

Rozwiązaniem sytuacji może być:

  • spotkanie psychologa, pedagoga szkolnego z ofiarą cyberprzemocy w celu omówienia sytuacji i poznania potrzeb dziecka,
  • spotkanie psychologa, pedagoga szkolnego ze sprawcą w celu omówienia sytuacji i ustalenia sposobu rozwiązania problemu
  • spotkanie rodziców ofiary i sprawcy cyberprzemocy w obecności psychologa, pedagoga szkolnego,

 

Czasem dziecko odmawia przyjęcia pomocy. Spróbuj je namówić na kontakt z konsultantami Helpline.org.pl.

 

Z pomocy Helpline.org.pl mogą również korzystać rodzice:

  • gdy nie wiedzą, jak rozmawiać z dzieckiem o bezpieczeństwie w Internecie,
  • gdy mają podejrzenie, że ich dziecko padło ofiarą cyberprzemocy,

 

Pamiętaj!

Czasem dzieci świetnie ukrywają, że mają trudność z czymś, co je spotkało w Internecie – zawsze warto, by po takim doświadczeniu dziecko porozmawiało z psychologiem.

Cyberprzemoc nie musi mieć logicznej przyczyny. Pomóż dziecku zrozumieć, że to nie ono jest odpowiedzialne za tę sytuację. Odpowiada za nią wyłącznie sprawca.

 

Co możemy zrobić, by przeciwdziałać cyberprzemocy?

  • Rozmawiaj z dzieckiem na temat cyberprzemocy. Poinformuj je o tym, jak unikać takich sytuacji oraz jak ewentualnie na nie reagować.
  • Przekaż dziecku, by nigdy nie krzywdziło swoich rówieśników w sieci oraz żeby nie pozostawało obojętne wobec krzywdy innych i zawsze zgłaszało dorosłym zaobserwowane przypadki cyberprzemocy.
  • Poinformuj dziecko o bezpłatnej ofercie projektu Helpline.org.pl.

 

Jeśli masz wątpliwości związane z problemem cyberprzemocy, skontaktuj się z konsultantami Helpline.org.pl !!!

 

800 100 100

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

czat na stronie WWW.helpline.org.pl

 

 

 

 

Czym jest cybeprzemoc?

Cybeprzemoc zdefiniować można najkrócej jako przemoc z użyciem technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Najczęściej terminu tego używa się w odniesieniu przemocy rówieśniczej z użyciem telefonów komórkowych lub Internetu.

Podstawowe formy cyberprzemocy to:

v     nękanie, straszenie, szantażowanie z użyciem Sieci,

v     rejestrowanie niechcianych zdjęć i filmów

v     publikowanie w Internecie lub rozsyłanie przy użyciu telefonu komórkowego ośmieszających, kompromitujących informacji, zdjęć,

v     podszywanie się w Sieci pod rówieśników

Czytaj więcej: CYBERPRZEMOC

PSYCHOLOG mgr Joanna Chaja

 

Moje godziny pracy w szkole, pokój nr 125:

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

10:00 - 15:00

08:55 - 13:55

08:00 – 15.00

08:00 - 12:00

09:50 - 14:50

 

Zadania psychologa szkolnego

Jestem psychologiem szkolnym w naszym Gimnazjum. Moje zadanie polega głównie na udzielaniu pomocy psychologicznej uczniom, a także rodzicom i nauczycielom. Pomoc ta ma przede wszystkim formę rozmowy wspierająco – doradczej.

Szerzej ujmując, moje zadania to:

  • prowadzenie indywidualnych rozmów wspierających z uczniami (udzielanie pomocy i wsparcia psychologicznego uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji - problemy emocjonalne, osobiste, rodzinne, trudności w nauce, niechęć do szkoły itp.),               
  • podejmowanie interwencji doraźnych (różne sytuacje problemowe),                                                                                      
  • konsultacje, porady psychologiczne dla uczniów, rodziców i nauczycieli,                                                                                                  
  • współpraca z wychowawcami klas, nauczycielami, rodzicami lub opiekunami prawnymi, organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi.

DO UCZNIÓW!

Bez względu na to, jakie są Twoje trudności, możesz mocniej stanąć na własnych nogach dzięki poszerzeniu samoświadomości, a w tym mogę Ci pomóc!

Przyjdź do psychologa szkolnego, gdy:
Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny;
Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem, kolegą, rodzicami;
Masz problemy rodzinne, trudną sytuację w domu;
Chcesz podzielić się ważną dla Ciebie sprawą bez względu na to, czy jest ona radosna czy smutna.
PRZYJDŹ Z KAŻDĄ SPRAWĄ, Z KTÓRĄ TRUDNO CI SOBIE PORADZIĆ!!!

Czego masz prawo oczekiwać decydując się na rozmowę ze mną?

  • Całkowitej dyskrecji, wszystko o czym powiesz zostanie na zawsze Twoje, jeśli tak zdecydujesz.                                                  
  • Życzliwej uwagi, niezależnie od tego, z jaką sprawą zwrócisz się do mnie.                                                                                             
  • Uważnego wysłuchania i zrozumienia.                                                                                                                                 
  • Otrzymania porady oraz pomocy.
     

 SZANOWNI RODZICE/OPIEKUNOWIE!

Psycholog pomoże, gdy chcecie Państwo lepiej zrozumieć swoje dziecko, polepszyć kontakt z nim i umieć wspierać je w trudnym okresie dorastania.

                                                                                                                      Zapraszam do kontaktu!